BONUZ & JAG!

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2009

Mycket nöjd!

Av Ulrika - 11 oktober 2009 18:55

 Jag är mycket nöjd med veckan som varit.

Jobbat rätt mycket men det har gått bra det med.

I dag bar det av till Västerås för träning med Mercan & Digger.

Jag är väldigt nöjd med dagens träning.

Bara jag kan uppföra mej korrekt ska vi nog få ordning på det här känns det som.

Måste lära mej att vara tydligare och mer bestämd i mina komandon.

Vi åkte som vanligt hem med massa tips....

  

Digger tog en repa ut på åkern när vi kom hem för att göra sej fin om nosen.

Han har varit väldigt trött sen vi kom hem.

Har tränat honom på att sköta sej bland andra hundar.

Med mycket gott resultat om jag får säga det själv.

Mercan måste tränas mycket mer på att vi blir kommenderade av någon annan en Linus.

  

Här kommer han springandes i full fart....

Vi har en städ helg på jobbet helgen som kommer.

Så vi kommer jobba hela helgen men jag är ledig både onsdag och fredag och då blir det hundträning.

Ja, det blir det nästan varje dag men då här hemma oftast.

Så det blir på klubben eller om det är någon annan som är ledig och sugen.


Eftermiddagen i dag var det kalas hos morsan som fyllde i torsdags.

Så jag har även fått en stund med Olivia i dag.

Och det bästa var nog att alla golven var rena när jag kom hem från Västerås.

Säger det igen jag har en UNDERBAR familj.

Utan dom skulle jag inte hinna göra allt jag gör med mina hundar....


Så jag tycker bara livet är SÅ UNDERBART just nu!!



 
 
Lisbeth

Lisbeth

15 oktober 2009 09:39

Ja, du er heldig du, som har så snill familj ;)

Klem Lisbeth

http://www.li-brie.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 5 augusti 2012 16:52

 Tänk så fort det här året med Bonuz har gått. Och vi har gjort massor som vanligt sen sist jag bloggade. Den 29/5 var vi och röntgade höfter och armbågar med resultatet HD B/B och ED 0. Alltid lika jobbigt innan svartet kommer.  Sen hade jag...

Av Ulrika - 23 maj 2012 11:13

  Tänk så roligt att min lilla skrutt gick och vann junior klassen enda junior hanen med CK. Och slutade som BIM junior. Min fina kille! Det går inte att beskriva glädjen och hur glad jag är.  Och hur otroligt glad jag blir för alla komm...

Av Ulrika - 1 maj 2012 09:13

   Ja, så är det att han är BÄST Bonuz i mina ögon. Han passar oss och är perfekt. Snart blir han 1-år och snacka om att tiden går fort.      Full fart är det oftast på killen samtidigt som han är otroligt snäll och kärleksfull.   Och ...

Av Ulrika - 15 februari 2012 18:36

  Ja, han är bara så underbar min Bonuz. Och har två så passande namn!       Som vanligt har det hänt massor sen jag skrev sist. Han har hunnit vara på en inoff utställning i helgen som var i Örebo ihop med halv syrran Doris. Och där b...

Av Ulrika - 9 januari 2012 20:48

    Ja, en summering av mitt eller vårat år. Många roliga trevliga minnen, resor , möten av nya människor, utmaningar och möjligheter. Sen kommer vi till det mindre roliga och jag tror det är det värsta jag upplev i mitt liv. Och det får räc...

Ovido - Quiz & Flashcards