BONUZ & JAG!

Direktlänk till inlägg 9 juli 2009

Regn i källaren!

Av Ulrika - 9 juli 2009 19:35

Vilket jävla väder vi hade i går kväll...

Det åskade och vrål regnade i tre timmar mellan 18-21 och det kom ca: 100 mm.

Så våran källare blev full med vatten upp till knäna ungefär.

Det är vid sådana tillfällen man inser hur mycket saker man har.

Vi har frysboxen där nere, tvättstugan och en massa verktyg mm.

Jag har aldrig varit med om sådant oväder tidigare.

Det var ven strömlöst en stund men inte så länge.

Så vi ägnade våran kväll till att ösa vatten och rädda alla saker.

Kent lyfte upp tvätt och frys så dom klarade sej hoppas vi.

När klockan var tre gick jag och nanna ett tag för att kliva upp 5,30 och ut med hundarna.

Sen bar det av till jobbet och Kent som har semester har fixat i källaren hela dagen.

Och det har fortsatt att regna hela dagen men nu håller det upp ett tag.

Hos morsan hade det regnat in i huset och hennes väg var bort spolad totalt.

Det var ett riktigt jävla skit väder kan man säga....

Sen på förmiddagen ringer min kusins fru och berättar att min faster gått bort.

Hon har bott närmsta granne med oss men legat på sjukan dom sista 7-8 veckorna.

Hon var äldre men jag har lite svårt och tycker det är jobbigt när någon man känner går bort.

För allt gammalt tråkigt kommer upp igen och man funderar mycket på alla man mist.

Så lite låg och fruktansvärt trött är jag idag.

Och imorgon är jag ledig vilket ska bli JÄTTE skönt.

 
 
karin

karin

9 juli 2009 21:23

oj vad jobbigt! mina bekymmer bleknar när jag läser detta
sköt om dig och massor av Kramar till dig
Karin

http://www.briardbandit.se

 
Ingen bild

Agneta

9 juli 2009 21:50

TACK för kortet! Va' gullig du är!
Vet inte vad jag ska säga...tror du mest behöver en STOOOOR KRAAAAM nu!

 
Annika

Annika

10 juli 2009 06:11

Oj, lilla gumman - tuffa dagar. Finns inga ord men vi skickar en stor kram till dig & de dina!

Har också varit med om det där med vatten i källaren...

Kram

http://www.trollhund.se

 
susann

susann

10 juli 2009 19:21

skickar naturligtvis kramar jag oxå och hoppas att allt löser sig, både det ena och det andra...

http://www.briardliv.se

 
Jeanette & Valter

Jeanette & Valter

10 juli 2009 23:39

Hoppas att ni fått orning på allt oreda och att det inte är allt för mycket förstört! Kul att det går bar med vovvarna i allafall alltid en förgyllande tillvaro;o)) // Ha det gott Kram Jeanette

http://www.valterbriard.dinstudio.se

 
mia,love&kenzo

mia,love&kenzo

11 juli 2009 19:46

fy vilken dag ..hoppas det blir bättre
kram mia

http://www.briard.mia-co.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 5 augusti 2012 16:52

 Tänk så fort det här året med Bonuz har gått. Och vi har gjort massor som vanligt sen sist jag bloggade. Den 29/5 var vi och röntgade höfter och armbågar med resultatet HD B/B och ED 0. Alltid lika jobbigt innan svartet kommer.  Sen hade jag...

Av Ulrika - 23 maj 2012 11:13

  Tänk så roligt att min lilla skrutt gick och vann junior klassen enda junior hanen med CK. Och slutade som BIM junior. Min fina kille! Det går inte att beskriva glädjen och hur glad jag är.  Och hur otroligt glad jag blir för alla komm...

Av Ulrika - 1 maj 2012 09:13

   Ja, så är det att han är BÄST Bonuz i mina ögon. Han passar oss och är perfekt. Snart blir han 1-år och snacka om att tiden går fort.      Full fart är det oftast på killen samtidigt som han är otroligt snäll och kärleksfull.   Och ...

Av Ulrika - 15 februari 2012 18:36

  Ja, han är bara så underbar min Bonuz. Och har två så passande namn!       Som vanligt har det hänt massor sen jag skrev sist. Han har hunnit vara på en inoff utställning i helgen som var i Örebo ihop med halv syrran Doris. Och där b...

Av Ulrika - 9 januari 2012 20:48

    Ja, en summering av mitt eller vårat år. Många roliga trevliga minnen, resor , möten av nya människor, utmaningar och möjligheter. Sen kommer vi till det mindre roliga och jag tror det är det värsta jag upplev i mitt liv. Och det får räc...

Ovido - Quiz & Flashcards