BONUZ & JAG!

Direktlänk till inlägg 2 juli 2009

Underbart att bo nära sjön!

Av Ulrika - 2 juli 2009 08:08

Ja, det är underbart att bo nära en sjö i den här värmen måste jag säga.

Såg inte ut att bli så varmt i går morse....men vad fel jag hade.

När jag kom hem från jobbet gick grabbarna och jag och tog ett dopp.

För att sen gå hem och fixa mat och greja lite i hemmet.


Linus jobbar som en tok.....jobbar över varje kväll.

Igår kom han hem vid 24,00 för att sen åka 6,15 nu på morgonen.

Han håller ju på med AC på bilar och dom har hur mycket jobb som helst tydligen.

Men som den höns mamma jag är tycker jag det blivit lite för mycket.


Senare på kvällen gick vi igen ner till sjön för att svalka oss jag och hundarna.

Måste se rätt roligt ut när vi är där.....jag simmade med två hundar som simmar bredvid

Digger har förut varit hemsk på att försöka klättra på en i vattnet men det har jag fått honom att sluta med.

Så nu simmar dom fint bredvid.....det är så himla mysigt.

Sen blev det att kasta lite pinnar och bollar som dom fick hämta.

Mercan är överlycklig och skulle nog kunna hålla på hur länge som hellst.

Vi körde budföring i vattnet förut en dag när Linus var med och det gick också bra i vattnet.

Kanske ska föreslå en ny hundsport vattenlydnad!!!

I morgon blir det Västerås på eftermiddagen och power meet.

Tror jag åker på att köra som vanligt men det är okej.

Så Kents kvällar går åt till att putsa på Lincoln så den ska blänka och gnistra....

Alla har vi olika intressen!!


Ha det bra alla!!



 
 
love

love

2 juli 2009 09:49

Hur gammal är du?

http://aik-.bloggagratis.se

 
Lotta

Lotta

2 juli 2009 13:32

Vad mysigt det där ser ut. Jag har varit iväg med mina också till badet alla 3 men igår kväll blev det bara Hubbe då han är helt GALEN i vatten och simmar som en tok och har väl inte riktigt insett att det faktiskt är jobbigt att simma så man får ha lite koll på honom. Lappisar är ju inte direkt några vattenhundar men han är det. Mercan & Digger ser ut som ett gulligt radarpar där de simmar. Ha de så kul i morrn och hälsa familjen. Kram
PS Ta´t Lugnt, Ta en Toy.........:)

http://www.lappbergetskennel.com

 
Siv

Siv

3 juli 2009 11:36

Oj, så herlig det må være med et vann rett i nærheten nå i denne varmen :) Det skulle gjerne vi også hatt, for nå er det slitsomt for "guttene" i varmen...
Ha en finf sommerhelg - klem til dere alle!!!

http://home.online.no/~j-rehn/index.cfm

 
Jeanette & Valter

Jeanette & Valter

3 juli 2009 22:57

Vilken lyx...så när sjön! Vi har också badat även om det är 2,5 mil...lite avis ja! Min lille har drabbats av vattensvans så vi får ta det lugt ett tag, men i dag är det tack & lov bättre! Ha det så kul i kväll ;o)) Jeanette & Valter

http://www.valterbriard.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 5 augusti 2012 16:52

 Tänk så fort det här året med Bonuz har gått. Och vi har gjort massor som vanligt sen sist jag bloggade. Den 29/5 var vi och röntgade höfter och armbågar med resultatet HD B/B och ED 0. Alltid lika jobbigt innan svartet kommer.  Sen hade jag...

Av Ulrika - 23 maj 2012 11:13

  Tänk så roligt att min lilla skrutt gick och vann junior klassen enda junior hanen med CK. Och slutade som BIM junior. Min fina kille! Det går inte att beskriva glädjen och hur glad jag är.  Och hur otroligt glad jag blir för alla komm...

Av Ulrika - 1 maj 2012 09:13

   Ja, så är det att han är BÄST Bonuz i mina ögon. Han passar oss och är perfekt. Snart blir han 1-år och snacka om att tiden går fort.      Full fart är det oftast på killen samtidigt som han är otroligt snäll och kärleksfull.   Och ...

Av Ulrika - 15 februari 2012 18:36

  Ja, han är bara så underbar min Bonuz. Och har två så passande namn!       Som vanligt har det hänt massor sen jag skrev sist. Han har hunnit vara på en inoff utställning i helgen som var i Örebo ihop med halv syrran Doris. Och där b...

Av Ulrika - 9 januari 2012 20:48

    Ja, en summering av mitt eller vårat år. Många roliga trevliga minnen, resor , möten av nya människor, utmaningar och möjligheter. Sen kommer vi till det mindre roliga och jag tror det är det värsta jag upplev i mitt liv. Och det får räc...

Ovido - Quiz & Flashcards