BONUZ & JAG!

Direktlänk till inlägg 18 mars 2009

Träffat Doris!

Av Ulrika - 18 mars 2009 19:13


På förmiddagen i dag stoppade jag in Mercan i bilen och åkte till Västerås.

För att träffa Katarina & Doris så hundarna skulle få busa.

Och det gjorde dom nonstop i 2,5 timmar ungefär.

Mercan var lite taskig mot Doris då han tacklade ner henne i ett vattenfyllt dike.

Hon blev dyngsur kan man säga...

Annars var det kanon fint väder och Katarina hade kameran med sej.

Så bilderna har hon tagit.

Efter leken blev det lunch ihop och lite stads vandring och besök på djurmagazinet.

Och båda hundarna skötte sej super bra.

Jag har kommit på att jag nog måste träna Mercan att gå fint i kopplet.

Han vill gärna dra som en tok...Och det är väl mitt fel som inte går med honom i koppel så ofta.

Så en väldigt trevlig dag har jag & Mercan haft.

 Mercan & Doris!


När jag sen kom hem blev det uppletande för Digger och lite lydnad för han skulle få göra något.

Wille fick leta godis i snön och det tycker han är JÄTTE kul och gott.

Mercan hade jag tänkt skulle få ett spår men han var helt slut och är trött fortfarande.

Så det får vi ta imorgon kanske.

Jag har även bestämt mej för att bli ansvarig för  Västmanlands distriktet för briardklubben så nu smids det planer på aktiviteter.

Om någon har förslag så hör av er.

 

  Min älskade plutt!!

Ett vackert huvud!






























 
 
Agneta o Razzel

Agneta o Razzel

18 mars 2009 21:29

Hej,
va' skoj att du blivit distriktsombud!!! Förr, tills jag tröttnade, var det alltid jag som skulle "hitta på ngt" här. Ser fram emot att få åka på träffar:)
Vi ses!
Kram

http://welanee.cybersite.se

 
Lennox

Lennox

18 mars 2009 21:54

Oj da - så heldig du er Mercan som får leke med min søster Doris og min farmor Katarina :)

http://home.online.no/~j-rehn/index.cfm

 
Jeanette & Valter

Jeanette & Valter

18 mars 2009 22:02

Vad kul det låter att vara dist.omb :0)...inte för att jag riktigt vet :0...men det låter kul och spännande! Jag tror i allafall att du kommer bli toppen på det uppdraget!

http://www.valterbriard.dinstudio.se

 
susann och Buddahpojkarna

susann och Buddahpojkarna

18 mars 2009 22:50

Låter som ni har haft en bra dag!! Kan inte låta bli att le åt Doris något hårlösa öron (Förlåt katarina..) Men det ser för härligt ut!!! kram

http://www.briardliv.se

 
Karin

Karin

19 mars 2009 17:59

Jag bor ju inte sammma län som du men jag har ju inte så farligt långt att åka
så blir det några roliga träffar så tänk på mig
Kramar Karin

http://www.briardbandit.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 5 augusti 2012 16:52

 Tänk så fort det här året med Bonuz har gått. Och vi har gjort massor som vanligt sen sist jag bloggade. Den 29/5 var vi och röntgade höfter och armbågar med resultatet HD B/B och ED 0. Alltid lika jobbigt innan svartet kommer.  Sen hade jag...

Av Ulrika - 23 maj 2012 11:13

  Tänk så roligt att min lilla skrutt gick och vann junior klassen enda junior hanen med CK. Och slutade som BIM junior. Min fina kille! Det går inte att beskriva glädjen och hur glad jag är.  Och hur otroligt glad jag blir för alla komm...

Av Ulrika - 1 maj 2012 09:13

   Ja, så är det att han är BÄST Bonuz i mina ögon. Han passar oss och är perfekt. Snart blir han 1-år och snacka om att tiden går fort.      Full fart är det oftast på killen samtidigt som han är otroligt snäll och kärleksfull.   Och ...

Av Ulrika - 15 februari 2012 18:36

  Ja, han är bara så underbar min Bonuz. Och har två så passande namn!       Som vanligt har det hänt massor sen jag skrev sist. Han har hunnit vara på en inoff utställning i helgen som var i Örebo ihop med halv syrran Doris. Och där b...

Av Ulrika - 9 januari 2012 20:48

    Ja, en summering av mitt eller vårat år. Många roliga trevliga minnen, resor , möten av nya människor, utmaningar och möjligheter. Sen kommer vi till det mindre roliga och jag tror det är det värsta jag upplev i mitt liv. Och det får räc...

Ovido - Quiz & Flashcards