BONUZ & JAG!

Alla inlägg den 21 mars 2009

Av Ulrika - 21 mars 2009 18:09

Börjar med att berätta att Wille är bättre.

 Fortfarande stel och går sakta men verkar inte ha lika ont.

Och han får bara gå korta koppel promenader förstås.


Sen till min & Mercans super roliga dag!

Då vi har varit i Västerås och träffat vår guru och PT Agneta.

För att träna sök och vi var 6st som träffades.

Alla hundar var på olika stadier i söket och Mercan var mest nybörjare.

Men det är ju jag också när det gäller söket.

Något jag tycker är väldigt lärorikt och intressant är att titta på andra hundar och förare.

Och det är JÄTTE kul med sök!!

Jag frågar massor hela tiden känns det som....men om man inte frågar får man inget veta heller.

Provade lite olika varianter för att få Mercan att förstå vad det var han skulle göra.

Och jag tyckte han gjorde det ganska bra.

Att få kampa och busa med figgen var JÄTTE skoj tyckte han.

Sen att se Razzel in action gör en så glad....sitter och flinar framför skärmen bara av tanken.

Han är en stört skön grabb och man blir så glad av den hunden.

Du är lyckligt lottad Agneta!!

Sen blev det fika och snack.

för att sen ta Razzel & Mercan och köra uppletande.

Bättre uppletande än det Razzel gjorde idag tror jag inte finns.

Jag fick bra råd av Agneta hur jag ska träna på uppletande.

Jag har inte lagt ut föremålen så djupt åt Mercan innan så han letar mest i början.

Det är det som är så fantastiskt med en PT att man åker alltid hem med massa nya tips och tränings idéer

SÅ TACK Agneta och alla andra för en SUPER dag!!

Razzel!














Ovido - Quiz & Flashcards