BONUZ & JAG!

Direktlänk till inlägg 1 november 2009

Då är det november då!

Av Ulrika - 1 november 2009 17:28

  

 Dagen i går började med att jag jobbade.

När jag kom hem sa Kent att vi skulle åka ut och äta.

Något som var väldigt trevligt...

Linus och Julia följde också med.

När vi sen kom hem åkte vi till kyrkan och tände ljus och smyckade gravarna

Fruktansvärt tungt och jobbigt.

Linus & Julia åkte på bio i Västerås så jag och Kent skulle se på TV.

Jag försökte verkligen att sitta och inte göra något annat.

Men det sket sej ganska fort...kammade igenom Digger istället samtidigt som jag tittade på tv:n.

 På förmiddagen i dag åkte jag med Digger och Mercan till Fagersta BK för träning.

Har ju tränat på att få lite mer fart på Digger i momenten.

Och idag så hittade jag ett sätt.

Belöna med sheba(kattmat).

Fick idén av Agneta för ganska länge sen hon använde det till Razzel som belöning.

Och han skulle nog göra det mesta för den kattmaten.

Så mycket nöjd med hans träning idag.

Mercan nötte vi apporteringen med och det fungerade bra.

Sen har han börjat tjuva otroligt ofta så det tränade vi också en hel del på att stanna kvar.

Ock lite framförgående och inkallning.

Framförgåendet var katastrofalt idag.

Han bara tokade sej hela tiden så vi (jag) gav upp.

Inkallningen är något han gillar för då får han springa.

Det var min helg i stora drag.

Ny månad har det blivit också.

Måndag i morgon och då jobbar jag bara mellan 8-11,15.

Så jag hinner träna hund i dagsljus då med.

Mercan ligger  

 
 
Siv & Woodlook's guttene

Siv & Woodlook's guttene

2 november 2009 17:39

Hvilket fint "apport"-bilde du har av Digger i bloggen :)
Det skulle vært veldig morro å trene bruks sammen med dere, men vi får nøye oss med å lese om fremgangen deres.
Vi gleder oss også til å treffes i Lillestrøm - det skal bli ordentlig koselig ;)

http://eiketun.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 5 augusti 2012 16:52

 Tänk så fort det här året med Bonuz har gått. Och vi har gjort massor som vanligt sen sist jag bloggade. Den 29/5 var vi och röntgade höfter och armbågar med resultatet HD B/B och ED 0. Alltid lika jobbigt innan svartet kommer.  Sen hade jag...

Av Ulrika - 23 maj 2012 11:13

  Tänk så roligt att min lilla skrutt gick och vann junior klassen enda junior hanen med CK. Och slutade som BIM junior. Min fina kille! Det går inte att beskriva glädjen och hur glad jag är.  Och hur otroligt glad jag blir för alla komm...

Av Ulrika - 1 maj 2012 09:13

   Ja, så är det att han är BÄST Bonuz i mina ögon. Han passar oss och är perfekt. Snart blir han 1-år och snacka om att tiden går fort.      Full fart är det oftast på killen samtidigt som han är otroligt snäll och kärleksfull.   Och ...

Av Ulrika - 15 februari 2012 18:36

  Ja, han är bara så underbar min Bonuz. Och har två så passande namn!       Som vanligt har det hänt massor sen jag skrev sist. Han har hunnit vara på en inoff utställning i helgen som var i Örebo ihop med halv syrran Doris. Och där b...

Av Ulrika - 9 januari 2012 20:48

    Ja, en summering av mitt eller vårat år. Många roliga trevliga minnen, resor , möten av nya människor, utmaningar och möjligheter. Sen kommer vi till det mindre roliga och jag tror det är det värsta jag upplev i mitt liv. Och det får räc...

Ovido - Quiz & Flashcards